Klanten tevreden over dienstverlening provincie

Gepubliceerd op 20 april 2017



Hoe ervaart de klant de dienstverlening van de provincie? Vindt hij of zij dat de provincie op de goede weg is? Dat is gemeten in het externe klanttevredenheidsonderzoek (KTO) 2016 onder ruim 4100 relaties. De respons was 11%.

Resultaten KTO 2016

Het cijfer voor klanttevredenheid is in 2 jaar gestegen van 6,8 naar 7,1, hiermee voldoet de provincie aan de kwaliteitsnorm voor dienstverlening (7).

Uit het KTO 2014 kwamen 3 aanbevelingen:

  • op tijd
  • in een keer goed
  • proactief in contact met klanten

Op 2 van de 3 prioriteiten zien we verbetering:

  • De prioriteit op tijd geleverde diensten stijgt licht, dit blijft een aandachtspunt.
  • De diensten in 1 keer goed leveren is niet gestegen, dit blijft een verbeterpunt.
  • Er is grote vooruitgang geboekt op de prioriteit proactief handelen, deze is van een verbeterpunt naar een kracht ontwikkeld.

Vervolg

De provincie gaat op zoek naar passende oplossingen om de verbeterpunten aan te pakken. In 2018 vindt het volgende onderzoek plaats, de provincie gaat voor een hogere score!


Onderzoeksrapport

Meer informatie vindt u in het rapport KTO 2016.

Nieuwsbrief

Volg @Zuid_Holland op Twitter