Digitale display defect? Meld het snel!

Gepubliceerd op 4 maart 2020



Busreizigers in Zuid-Holland Noord kunnen snel melden dat een digitale display (DRIS-display) bij de bushalte niet werkt of verkeerde informatie geeft. Snelle meldingen zorgen voor snellere reparaties.

Op de paal van het display zit een sticker met daarop een unieke QR-code. Als u deze scant met uw mobiele telefoon, dan kunt u de melding direct verzenden naar de instantie die zorgt voor reparatie. Aan u de keuze om een bericht terug te krijgen van wat er met uw melding gebeurt.

Waarom?

Het digitale display is zowel voor geregelde reizigers als gelegenheidsreizigers van belang om snel te weten welke aansluitingen en er aan komen en hoe lang de volgende bus of tram nog onderweg is naar de halte. Het is een handig hulpmiddel naast de verschillende digitale reizigersapps. Het is zonde als zo’n hulpmiddel niet werkt door een storing. Uw melding helpt bij het verhelpen van de storing.

QR-code of website

Heeft u (nog) geen QR-code scanner op uw mobiele telefoon? Geef de melding dan door via www.drismelding.nl en gebruik de code die op de sticker staat.

Met de mogelijkheid van de QR-code maakt de provincie Zuid-Holland deze meldingen sneller en gerichter. De oplossing is dan ook sneller gerealiseerd.

Vervolg

Na Zuid-Holland Noord komen in 2020 ook de Drechtsteden, Gorinchem en Molenlanden en Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee aan de beurt. Later dit jaar start vervolgens de uitrol in heel Nederland.