Klachten / vragen over het openbaar vervoer




Heeft u klachten over het openbaar vervoer waarvoor de provincie Zuid-Holland verantwoordelijk is? De vervoerbedrijven zijn als eerste verantwoordelijk voor het afhandelen van klachten van reizigers.

De contactgegevens van de vervoerbedrijven vindt u onder de concessie-informatie. Als u vindt dat de vervoerder uw klachten slecht of onvoldoende heeft behandeld kunt u zich wenden tot ons Klant Contact Centrum

Overigens horen wij ook graag positieve ervaringen!

Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht door het vervoerbedrijf? Of over de inhoud van het antwoord? Dan kunt u de OV ombudsman of de Geschillencommissie inschakelen.

De OV ombudsman maakt duidelijk welke stappen u als reiziger verder kunt nemen. In sommige gevallen kan de OV ombudsman voor u bemiddelen. Op basis van de klachten en eventuele trends daarin doet de OV ombudsman aanbevelingen aan vervoerders en overheden. Op de site van de OV ombudsman kunt u een klachtenformulier invullen over uw klacht.

De Commissie OV van de Geschillencommissie behandelt klachten en geschillen tussen consumenten en een specifiek vervoerbedrijf. Een geschil voorleggen bij de commissie kost u geld. Stelt de commissie u in het gelijk, dan kunt u uw geld terugkrijgen. Uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend.