Ga naar de inhoud
Provincie Zuid-Holland
Zoeken
Direct naar
Menu
  • Home
  • OnderwerpenOnderwerpen

    • Wonen en Ruimte
    • Verkeer en Vervoer
    • Natuur en Landschap
    • Economie
    • Energie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Internationaal
    • Gezonde en veilige leefomgeving
    • Milieu
    • Klimaatadaptatie
    • Omgevingsbeleid
    • Digitaal Zuid-Holland
  • ActueelActueel

    • Podcast
    • Provinciaal archief
    • Nieuwsbrieven
    • Nieuws
    • Verkeersinformatie
    • Bekendmakingen
    • N-wegen
    • Participatie
    • Na 75 jaar vrijheid
  • Politiek en bestuurPolitiek en bestuur

    • Bestuur
    • Coalitieakkoord 2023-2027
    • Ons provinciehuis
    • Werken voor de provincie
    • Kennis Zuid-Holland
    • Provinciale Staten
    • Missie en visie
    • Feiten, cijfers en kaarten
    • Interim-Management Consult
    • Provinciale Adviescommissie Leefomgevingskwaliteit (PAL)
    • Provinciedichter
  • Online regelenOnline regelen

    • Leges infrastructuur
    • Subsidies
    • Vergunningen
    • Melding & verzoek
    • Bezwaar & klacht
    • Informatie
    • Overig
    • Ter inzage
    • Provinciale regelingen
    • Feiten, cijfers en kaarten
    • Huisstijl
    • Inkoop en aanbesteden
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
  1. Home ›
  2. Onderwerpen ›
  3. Verkeer en Vervoer ›
  4. Wegverkeer ›
  5. Een bereikbare en leefbare Noordelijke Duin- en Bollenstreek & Haarlemmermeer ›
  6. Autoverbinding bij Lisse (N208 - A44)
Deel dit op
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Lees voor

Autoverbinding bij Lisse (N208 - A44)



De provincie Zuid-Holland onderzoekt of een nieuwe autoverbinding bij Lisse (N208-A44) zorgt voor een betere bereikbaarheid en leefbaarheid in het gebied. Veiligheid nemen we hierin mee.
Inwoners van de Duin- en Bollenstreek hebben tijdens eerdere werksessies meegedacht over de gewenste maatregelen om de bereikbaarheid en leefbaarheid te verbeteren. De omgeving zullen we steeds betrekken bij volgende stappen in het proces.

Wat doen we in 2023?

  • We bereiden meer precieze studies voor: schetsontwerpen, een verkeerskundige analyse en een maatschappelijke kosten-batenanalyse.
  • We bekijken de mogelijkheden en haalbaarheid. Dit is belangrijk om de initiatieffase (zie uitleg in de alinea hieronder) te kunnen afronden.
  • Naar verwachting kunnen we in de eerste helft van 2024 Provinciale Staten informeren over de uitkomsten van de initiatieffase.

Hoe komen we tot aanpassingen in de infrastructuur

Voor aanpassingen aan de infrastructuur (wegen, bruggen) doorlopen we een aantal stappen: van een eerste idee tot aan de daadwerkelijke uitvoering. Tijdens de verschillende stappen (fasen) moeten we keuzes maken en beslissingen nemen om wel of niet verder te gaan met de uitvoering en zo ja hoe.

Voor de autoverbinding bij Lisse onderscheiden we voor de komende periode de volgende stappen (fasen):

Initiatieffase

  • Onderzoek of gebiedsverkenning.
  • We doen uitgebreid onderzoek naar eventuele problemen en kansen op het gebied van bereikbaarheid en we kijken naar andere doelen die we hebben en hiermee te maken hebben.
  • Bedenken verschillende oplossingen en maken overzicht van de te verwachten kosten.

Verkenningsfase

  • Onderzoek naar het probleem (knelpunten, ervaren overlast).
  • Uitwerken van mogelijke oplossingen: algemeen ontwerp, gevolgen van de maatregelen, kansen duurzaamheid, inschatting van de kosten, etc. In deze fase maken we ook een milieueffectrapportage. Dit is een uitwerking van de gevolgen van de maatregelen op het milieu.

Uitvoeringsfase: planuitwerking

Verder uitwerken van de oplossingen die we wensen, waarbij we kijken naar ontwerp, duurzaamheid, inpassing, gedetailleerde inschatting van de kosten, etc.

Procedures Omgevingswet (voorheen wet geluidhinder, wet natuurbescherming etc.), incl. zienswijzen.

Afspraken met partners in het project.

Uitvoeringsfase: realisatie

Werving van aannemer(s) en daadwerkelijke aanleg van de weg.

-
-



Krachtig Zuid-Holland

Facebook
Twitter
LinkedIn
  • Archief website
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Contact