Ga naar de inhoud
Provincie Zuid-Holland
Zoeken
Direct naar
Menu
  • Home
  • OnderwerpenOnderwerpen

    • Wonen en Ruimte
    • Verkeer en Vervoer
    • Natuur en Landschap
    • Economie
    • Energie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Internationaal
    • Gezonde en veilige leefomgeving
    • Milieu
    • Samenleving
    • Klimaatadaptatie
    • Omgevingsbeleid
    • Digitaal Zuid-Holland
  • ActueelActueel

    • Podcast
    • Coronavirus
    • Provinciaal archief
    • Nieuwsbrieven
    • Nieuws
    • Verkeersinformatie
    • Bekendmakingen
    • N-wegen
    • Participatie
    • Na 75 jaar vrijheid
  • Politiek en bestuurPolitiek en bestuur

    • Ons provinciehuis
    • Werken voor de provincie
    • Kennis Zuid-Holland
    • Bestuur
    • Provinciale Staten
    • Coalitieakkoord 2019-2023
    • Missie en visie
    • Feiten, cijfers en kaarten
    • Interim-Management Consult
    • Provinciale Adviescommissie Leefomgevingskwaliteit (PAL)
    • Provinciedichter
  • Online regelenOnline regelen

    • Leges infrastructuur
    • Subsidies
    • Vergunningen
    • Melding & verzoek
    • Bezwaar & klacht
    • Informatie
    • Overig
    • Ter inzage
    • Provinciale regelingen
    • Feiten, cijfers en kaarten
    • Huisstijl
    • Inkoop en aanbesteden
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
  1. Home ›
  2. Onderwerpen ›
  3. Verkeer en Vervoer ›
  4. Dynamisch verkeersmanagement ›
  5. Incident management
Deel dit op
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Lees voor

Incident management



Samen met hulpverleners en de andere wegbeheerders Rijkswaterstaat, Den Haag en Rotterdam zijn (organisatorische) afspraken gemaakt hoe we handelen bij incidenten. Als een incident plaatsvindt op een provinciale weg, dan wordt direct een berger gestuurd om het voertuig weg te slepen.

Zo zorgen we ervoor dat in geval van pech en ongevallen de overige weggebruikers zo min mogelijk hinder ervaren. Voor alle economisch belangrijke wegen in Zuid-Holland is inmiddels incident management van kracht.

Bij een incident wordt indien mogelijk een omleidingsroute ingezet. Deze alternatieve route wordt door U-borden aangegeven.

De blauwe U-borden geven deze routes aan en worden, waar nodig, ondersteund door teksten op dynamische panelen (DRIP’s), navigatiesystemen, mobiele telefoons en op de radio. Zo kan de weggebruiker makkelijk de alternatieve route volgen. Daarnaast wordt ongewenst zoek- en sluipverkeer voorkomen. U-borden zijn blauwe borden met een nummer die vastzitten aan bestaande routeborden. De U staat voor uitwijkroute. Elke uitwijkroute heeft een eigen nummer, bijvoorbeeld U35. Bij een afsluiting van de snelweg worden weggebruikers via DRIP’s geadviseerd om de blauwe U-borden te volgen.


U-bordKlik voor een vergroting (afbeelding: U-bord)

Elke dag beter. Zuid-Holland.

Facebook
Twitter
LinkedIn
  • Archief website
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Contact