Ga naar de inhoud

Translate page

We use WeGlot to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Select language


Provincie Zuid-Holland
Zoeken
Direct naar
  • Home
  • Onderwerpen

    • Circulair
    • Digitaal Zuid-Holland
    • Economie
    • Energie
    • Gezondheid en welzijn
    • Internationaal
    • Klimaatadaptatie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Luchtvaart
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Omgevingsbeleid
    • Recreatie, Toerisme en Sport
    • Verkeer en Vervoer
    • Water
    • Wonen en Ruimte
  • Actueel

    • Bekendmakingen
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
    • N-wegen
    • Participatie
    • Podcast
    • Provinciaal archief
    • Verkeersinformatie
  • Politiek en bestuur

    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Commissaris van de Koning
    • GS-Besluiten
    • Begroting Zuid-Holland
    • Coalitieakkoord 2023-2027
    • Declaraties en dienstreizen
    • Geodata en kaarten
  • Online regelen

    • Belastingen en leges
    • Bezwaren en klachten
    • Informatie
    • Meldingen en verzoeken
    • Leges infrastructuur
    • Overig
    • Provinciale regelingen
    • Subsidies
    • Ter inzage
    • Vergunningen
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
  1. Home ›
  2. Onderwerpen ›
  3. Verkeer en Vervoer ›
  4. Wegverkeer ›
  5. Alle N-wegen ›
  6. N443 ›
  7. Vragen over de N443
Deel dit op
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Delen op LinkedIn

Lees voor

Vragen over de N443



Moet (brom)fietsverkeer straks voorrang verlenen op de nieuwe rotondes (botrotonde)?

De nieuwe rotondes (botrotonde) liggen buiten de bebouwde kom. Dat betekent dat het (brom)fietsverkeer voorrang moet verlenen aan het autoverkeer. Dit is volgens de landelijke verkeerskundige richtlijnen.

Blijven bromfietsen en scooters op het fietspad voor het stuk wat binnen de bebouwde kom komt?

Bromfietsen en scooters blijven op het fietspad. Er zouden anders extra oversteken ontstaan bij de komgrens en dat is minder veilig. Dit komt doordat het tweerichtingenfietspad aan één kant van de weg ligt. Door de hoeveelheid auto’s en vrachtverkeer zou een ongewenste situatie kunnen ontstaan en dat willen we voorkomen.

Kan er nieuwe bewegwijzering komen om doorgaand verkeer via de nieuwe weg te leiden, zodat er minder verkeer is op de ’s Gravendamseweg (N443) in Noordwijkerhout?

Er wordt een nieuw bewegwijzeringsplan opgesteld voor de N443 en we kijken of we dit kunnen meenemen.

Kunnen er meer parkeerplaatsen komen tussen de Piet Gijzenbrug en de rotonde bij de ESSO?

Dat is helaas niet mogelijk. Tijdens het vorig groot onderhoud hebben we geprobeerd het aantal parkeerplaatsen te behouden. Dit door ter hoogte van huisnummer 6B een parkeerterrein met 6 parkeerplaatsen te maken. Het zicht vanuit de uitritten is tijdens dit onderhoud verbeterd: de afstand tussen de parkeerstrook en de uitritten is groter geworden. De parkeerstrook aan de noordzijde van de weg is bewust op diverse plekken onderbroken door een uitstulping. Zo lijkt de weg smaller en nodigt de weg minder uit om hard te rijden.

Waarom kan de rest van de N443 niet binnen de bebouwde kom komen?

Om een weg binnen de bebouwde kom te brengen moet je voldoen aan diverse eisen. De uitstraling van de weg moet passen bij een sterk bewoonde omgeving anders houden weinig mensen zich aan de maximum snelheid.

Waarom doen jullie niet meer om de veiligheid op de N443 te verbeteren?

Het is bekend dat de N443 een inrichting heeft die ook voor ons niet ideaal is. Bij elk onderhoud kijken we kritisch naar de weg en naar welke mogelijkheden we hebben om de veiligheid te verbeteren. De beschikbare ruimte is te krap om de weg ideaal in te richten, daarom moeten er keuzes gemaakt worden. Als we de N443 minder interessant maken door bijvoorbeeld drempels of een nog lagere snelheid krijg je op andere locaties weer onveilige situaties. Daarom is voor nu gekozen om de huidige weg zo veilig mogelijk in te richten en tegelijkertijd te zorgen dat het verkeer zo goed mogelijk kan doorrijden.

De provincie werkt ook aan een duurzame verbetering van de bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid van de noordelijke Duin- en Bollenstreek.



Krachtig Zuid-Holland

Volg ons op sociale media

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Mastodon
  • Instagram
  • Archief website
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Ict-kwetsbaarheid melden
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Organogram
  • Contact