Deel dit op
Op deze pagina vind je de besluiten van Gedeputeerde Staten sinds 1 januari 2017, inclusief de toelichting en de bijlagen. Zo kun je nagaan welke besluiten het college heeft genomen en waarom.
De besluiten van Provinciale Staten vind je in het Stateninformatiesysteem.
De publicaties op deze pagina zijn uitsluitend informatief; ze zijn geen officiële bekendmaking in de zin van de Algemene wet bestuursrecht of Provinciewet. Je kunt er geen rechten aan ontlenen.
Woo-verzoeken: Bekijk de informatie over informatieverzoek Wet open overheid.
Huidige resultaten: 1181-1190
Statenlid mevrouw R. van Aelst (SP) heeft op 16 januari 2023 schriftelijke vragen gesteld over de aanhoudende grote problemen met het veer Maassluis-Rozenburg. In de beantwoording wordt nadere informatie gegeven over de stand van zaken met betrekking tot de veerdienst. Omdat de vervoerder zich niet aan het contract houdt, heeft de provincie de vervoerder op 19 december 2022 ingebreke gesteld en op 16 januari 2023 gesommeerd om te zorgen voor ten minste één veerpont voor auto’s, die de overeengekomen dienstregeling vaart. De sommatie heeft geleid tot nieuwe gesprekken met de vervoerder. De provincie zet hierbij in op uitvoering van het contract. Vanuit het maatschappelijk belang worden hiervoor alle mogelijkheden onderzocht en wordt er met de vervoerder een herstelpakket ontwikkeld. Op korte termijn hoopt het College hierover nadere mededelingen te kunnen doen.
21 maart 2023
Met de GS-brief aan PS “Geactualiseerde versie Lange Termijn Agenda Omgevingsbeleid (LTA) najaar 2022” bieden GS aan PS conform toezegging een geactualiseerde LTA aan. De LTA is een instrument van Provinciale Staten, ter ondersteuning van hun agenderende rol in de ontwikkeling van het Omgevingsbeleid. De LTA wordt periodiek geagendeerd voor de vergadering van Provinciale Staten, zodat er met enige regelmaat gelegenheid is om de LTA te bespreken en desgewenst aan te passen.
21 maart 2023
De werkgroep Gouda van Wandelvereninging te Voet heeft gedeputeerde Koning gevraagd om 'doorzettingsmacht' in te zetten voor het realiseren van een wandelroute over de doodlopende Korte Haastrechtse Tiendweg en een nog te realiseren doorsteek naar de Provincialeweg West (N228) in de Krimpenerwaard. Gedeputeerde Staten vinden dit een te zwaar middel en zullen dit per brief laten weten aan de werkgroep Gouda van wandelvereniging te Voet.
21 maart 2023
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording van de Statenvragen 3931 van PvdA GroenLinks over de samenwerking van de provincie met Flitsmeister vastgesteld. De PvdA-en GL-fractie in de Zuid-Hollandse Staten zien in apps zoals Flitsmeister een ondermijning van het verkeersveiligheidsbeleid. De provincie – die met Flitsmeister samenwerkt – is niet van plan de samenwerking nu te beëindigen omdat het belangrijke gegevens oplevert die gebruikt worden voor diverse beleidsterreinen. Het gebruik van Flitsmeister als app is een dilemma. Enerzijds kan het zorgen voor ondermijning van snelheidsovertredingen tegelijkertijd zorgt het voor bewustwording en het beperkten van ongewenst remgedrag. De provincie gebruikt de geanonimiseerde data uit navigatiesystemen voor het meten van de doorstroming op het wegennet, het slimmer regelen van onze verkeerslichten en het digitaal melden van wegwerkzaamheden. Uiteraard moet afleiding door apps aan boord van voertuigen worden zoveel mogelijk worden vermeden, hiervoor werkt PZH samen met marktpartijen in het programma Mono.
21 maart 2023
Stedin gaat de komende jaren 8 miljard investeren in het elektriciteitsnetwerk van de provincies Zuid-Holland, Zeeland en Utrecht. Zij heeft de overheden (Rijk, provincies en gemeenten) die nog geen aandeelhouder zijn in het verzorgingsgebied van Stedin gevraagd om aandeelhouder te worden. Daarmee hoopt Stedin € 1,8 miljard op te halen ter versterking van het eigen vermogen. Dit biedt de mogelijkheid de benodigde investeringen te kunnen doen. De provincies Zuid-Holland, Zeeland, Utrecht en de gemeenten Amersfoort en Utrecht trekken als grootste partijen samen op. Gezamenlijk is externe expertise ingehuurd om een inhoudelijke analyse uit te voeren naar de kapitaalvraag, de verdeelsleutel van de gevraagde bijdrage, de business case en de mogelijke zeggenschap na deelname.
21 maart 2023
Op 1 februari 2023 is een Woo-verzoek ontvangen, waarin gevraagd wordt om alle documenten die zijn opgesteld door nautische deskundigen werkzaam bij of in opdracht van de provincie Zuid-Holland, betrekking hebbend op de afstand tussen de geplande wachtplaatsen en de Broekvelderbrug te Bodegraven. Er zijn acht documenten aangetroffen, die onder de reikwijdte van het verzoek vallen. Deze worden geanonimiseerd verstrekt.
17 maart 2023
Op 18 januari 2023 is een Woo-verzoek ontvangen waarin correspondentie wordt opgevraagd over de damherten in de Hoeksche Waard vanaf de datum 17 oktober 2022. Er zijn 13 documenten aangetroffen, deze worden geanonimiseerd verstrekt.
15 maart 2023
Op 6 januari 2023 is op grond van de Wet open overheid (Woo) verzocht om alle onderbouwing die ten grondslag ligt aan de Aerius habitatindeling van de N2000 gebieden in Zuid-Holland. De gevraagde informatie wordt geanonimiseerd en deels verstrekt.
15 maart 2023
In de gemeente Albrandswaard wordt in opdracht van de provincie Zuid-Holland het Buijtenland van Rhoon gerealiseerd. Dit is een 600 ha groot gebied waar natuur, recreatie en natuurinclusieve landbouw samenkomen. Hiervoor moet de gemeenteraad een nieuw bestemmingsplan vaststellen. De kosten die voortkomen uit het bestemmingsplan worden gedragen door de provincie en de afspraken hierover zijn vastgelegd in een zogeheten vrijwaringsovereenkomst tussen gemeente Albrandswaard en de provincie Zuid-Holland.
14 maart 2023
IMpact, een bewonersinitiatief uit Rotterdam, heeft schriftelijk het standpunt gevraagd van Gedeputeerde Staten over de keuze voor het voorkeursalternatief voor een brugverbinding voor een nieuwe tramlijn tussen Rotterdam Zuidplein en Kralingse Zoom. Gedeputeerde Staten hebben aan IMpact kenbaar gemaakt waarom zij achter deze keuze staan. De toekomstige woningbouwopgave in de regio Rotterdam en de daarbij benodigde mobiliteitsbehoeften zijn de belangrijkste argumenten.
14 maart 2023