Ga naar de inhoud

Translate page

We use WeGlot to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Select language


Provincie Zuid-Holland (naar homepage)
Zoeken
Direct naar
  • Home
  • Onderwerpen
    • Circulair
    • Digitaal Zuid-Holland
    • Economie
    • Energie
    • Erfgoed en cultuur
    • Gezondheid en welzijn
    • Internationaal
    • Klimaatadaptatie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Luchtvaart
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Omgevingsbeleid
    • Recreatie, Toerisme en Sport
    • Ruimte
    • Verkeer en Vervoer
    • Water
    • Woningbouw
  • Actueel
    • Bekendmakingen
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
    • N-wegen
    • Participatie
    • Podcast
    • Provinciaal archief
    • Verkeersinformatie
  • Politiek en bestuur
    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Commissaris van de Koning
    • GS-Besluiten
    • Begroting Zuid-Holland
    • Coalitieakkoord 2023-2027
    • Declaraties en dienstreizen
    • Geodata en kaarten
  • Online regelen
    • Belastingen en leges
    • Bezwaren en klachten
    • Informatie
    • Meldingen en verzoeken
    • Leges infrastructuur
    • Overig
    • Provinciale regelingen
    • Subsidies
    • Ter inzage
    • Vergunningen
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
  1. Home ›
  2. Politiek en bestuur ›
  3. Gedeputeerde Staten ›
  4. Besluiten ›
  5. Rapportage Archiefinspectie 2018
Deel dit op
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Delen op LinkedIn

Lees voor

Rapportage Archiefinspectie 2018

Datum besluit: 27 november 2018


Tweejaarlijks inspecteert de provinciearchivaris de archieven van de provincie en rapporteert hierover aan het college van Gedeputeerde Staten. Het college informeert vervolgens Provinciale Staten. De archivaris heeft de diverse aspecten van het provinciale archief- en informatiebeheer onderzocht en beoordeeld of de aanbevelingen uit zijn vorige inspectierapport uit 2016 zijn uitgevoerd. De inspectie wijst uit dat de provincie sindsdien haar informatie beter op orde heeft gekregen. De papieren archieven zijn vrijwel in hun geheel bewerkt en toegankelijk geworden en de archiefruimten waarin ze berusten voldoen weer aan alle wettelijke eisen. Ook heeft de organisatie meer grip op het beheer van digitale (archief) informatie gekregen. Tegelijkertijd benoemt de archivaris verbeterpunten, waaronder de noodzaak om continue aandacht aan informatiemanagement te besteden en te zorgen voor een betere terugvindbaarheid alsook vernietiging van informatie. Het beheer van informatie in de belangrijkste softwareapplicaties moet worden doorgevoerd, het ingevoerde kwaliteitssysteem verder uitgebreid en pilots voor aansluiting op een e-depot dienen te starten.
Besluittype: GS Besluit

Documenten

  • rapportage archiefinspectie 2018 15 november 2018 docx.pdf
  • gs brief - rapportage archiefinspectie 2018 - dos-2018-0002875.pdf
  • gs voorstel - rapportage archiefinspectie 2018 - dos-2018-0002875.pdf

Krachtig Zuid-Holland

Volg ons op sociale media

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Mastodon
  • Instagram
  • Archief website
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Ict-kwetsbaarheid melden
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Organogram
  • Contact