Ga naar de inhoud

Translate page

We use WeGlot to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Select language


Provincie Zuid-Holland (naar homepage)
Zoeken
Direct naar
  • Home
  • Onderwerpen
    • Circulair
    • Digitaal Zuid-Holland
    • Economie
    • Energie
    • Erfgoed en cultuur
    • Gezondheid en welzijn
    • Internationaal
    • Klimaatadaptatie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Luchtvaart
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Omgevingsbeleid
    • Recreatie, toerisme en sport
    • Ruimte
    • Verkeer en Vervoer
    • Voedsel
    • Water
    • Woningbouw
  • Actueel
    • Bekendmakingen
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
    • N-wegen
    • Participatie
    • Podcast
    • Provinciaal archief
    • Verkeersinformatie
  • Politiek en bestuur
    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Commissaris van de Koning
    • Kabinetsformatie 2025
    • GS-Besluiten
    • Begroting Zuid-Holland
    • Coalitieakkoord 2023-2027
    • Declaraties en dienstreizen
    • Geodata en kaarten
  • Online regelen
    • Belastingen en leges
    • Bezwaren en klachten
    • Informatie
    • Meldingen en verzoeken
    • Leges infrastructuur
    • Overig
    • Provinciale regelingen
    • Subsidies
    • Ter inzage
    • Vergunningen
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken voor
Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken voor
  1. Home ›
  2. Politiek en bestuur ›
  3. Kabinetsformatie 2025 ›
  4. Bereikbaar Zuid-Holland ›
  5. Realiseer de Bodegravenboog
Deel dit op
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Delen op LinkedIn

Lees voor

Realiseer de Bodegravenboog



Realiseer de Bodegraafboog

Achtergrond

Er ontbreekt bij knooppunt Bodegraven een directe verbinding tussen de N11 en de A12/A20 richting Den Haag en Rotterdam vice versa. Dit leidt tot dagelijkse files en tot onveilige situaties, onder andere omdat de files terugslaan op de doorgaande rijrichtingen en zorgt voor sluipverkeer door omliggende dorpen zoals Waddinxveen, Boskoop, Hazerswoude-Dorp, Reeuwijk-Dorp en Nieuwerbrug.

Met de komst van een Bodegravenboog zou de N11 direct met de A12/A20 worden verbonden en zo de bereikbaarheid van Alphen aan den Rijn, het Groene Hart en de Zuidelijke Randstad structureel worden verbeterd.

Belang

Een goede doorstroming d.m.v. van een Bodegravenboog is belangrijk voor de regio, voor betere bereikbaarheid, verkeersveiligheid en een fijne leefomgeving. Het vermindert overlast in omliggende dorpen en ondersteunt de verdere groei van Alphen aan den Rijn waar de komende jaren duizenden woningen worden gebouwd.

De Bodegravenboog sluit tevens aan op de verbetering van het traject A20 Nieuwerkerk aan den IJssel – Gouda, waardoor de bereikbaarheid van de Zuidelijke Randstand als geheel wordt versterkt. Zo draagt het project bij aan landelijke doelen voor bereikbaarheid, woningbouw en leefbaarheid.

Wat vragen wij van een nieuw kabinet?

  1. Neem de Bodegravenboog op in het nieuwe regeerakkoord
  2. Neem de Bodegravenboog op in het MIRT (Startbesluit)
  1. Zorg voor de benodigde capaciteit voor de realisatie van dit project.


Krachtig Zuid-Holland

Volg ons op sociale media

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Mastodon
  • Instagram
  • Archief website
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Ict-kwetsbaarheid melden
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Organogram
  • Contact