Vragen of klachten over het OV



Heeft u een vraag, opmerking of klacht over het openbaar in de gebieden Zuid-Holland Noord, Drechtsteden, Molenlanden, Gorinchem, Hoeksche Waard of Goeree-Overflakkee? Dan kunt u uw vraag richten aan de vervoerder in dit gebied.

  • Arriva is de vervoerder van de bussen in Zuid-Holland Noord.
  • NS is de vervoerder van de regionale R-nettrein tussen Alphen aan den Rijn en Gouda.
  • Qbuzz is de vervoerder van de bussen in Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem en van de regionale R-net trein tussen Dordrecht en Geldermalsen.
  • Aquabus is de vervoerder van de Waterbus tussen Rotterdam en de Drechtsteden.
  • Connexxion is de vervoerder van de bussen in Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee.

Bent u ontevreden over de afhandeling van uw vraag door de vervoerder? Of over de inhoud van het antwoord? Dan kunt u contact opnemen met de OV ombudsman of de Geschillencommissie. De OV ombudsman maakt duidelijk welke stappen u als reiziger verder kunt nemen. In sommige gevallen kan de OV ombudsman voor u bemiddelen. Op basis van de klachten en eventuele trends daarin doet de OV ombudsman aanbevelingen aan vervoerders en overheden. Op de site van de OV ombudsman kunt u een klachtenformulier invullen over uw klacht. De OV Geschillencommissie behandelt klachten en geschillen tussen reizigers en een vervoerbedrijf. Een geschil voorleggen bij de commissie kost geld. Stelt de commissie u in het gelijk, dan kunt u uw geld terugkrijgen. Uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend.