Ga naar de inhoud

Translate page

We use WeGlot to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Select language


Provincie Zuid-Holland (naar homepage)
Zoeken
Direct naar
  • Home
  • Onderwerpen
    • Circulair
    • Digitaal Zuid-Holland
    • Economie
    • Energie
    • Erfgoed en cultuur
    • Gezondheid en welzijn
    • Internationaal
    • Klimaatadaptatie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Luchtvaart
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Omgevingsbeleid
    • Recreatie, Toerisme en Sport
    • Ruimte
    • Verkeer en Vervoer
    • Water
    • Woningbouw
  • Actueel
    • Bekendmakingen
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
    • N-wegen
    • Participatie
    • Podcast
    • Provinciaal archief
    • Verkeersinformatie
  • Politiek en bestuur
    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Commissaris van de Koning
    • GS-Besluiten
    • Begroting Zuid-Holland
    • Coalitieakkoord 2023-2027
    • Declaraties en dienstreizen
    • Geodata en kaarten
  • Online regelen
    • Belastingen en leges
    • Bezwaren en klachten
    • Informatie
    • Meldingen en verzoeken
    • Leges infrastructuur
    • Overig
    • Provinciale regelingen
    • Subsidies
    • Ter inzage
    • Vergunningen
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij
  1. Home ›
  2. Afdoening motie 531, begroting 2015: Onderzoek één concessie openbaar vervoer
Deel dit op
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Delen op LinkedIn

Lees voor

Beantwoording motie M 531, begroting 2015

Datum besluit: 27 maart 2018


In een motie van het lid van de SP mw. Van Aelst is het college verzocht om onderzoek te doen naar de effecten van het samenvoegen van de drie provinciale concessiegebieden van het openbaar vervoer. Adviesbureau Ecorys heeft dit onderzoek uitgevoerd. De belangrijkste conclusie uit het rapport is dat de er geen vervoerkundige argumenten zijn om tot samenvoeging van de drie Zuid-Hollandse gebiedsconcessies te komen. Andere overwegingen (kosten, economische schaalgrootte, beheer, lerend vermogen) geven een aantal voor- en nadelen, maar dat leidt niet tot een overtuigend kostenvoordeel van samenvoeging. De grenzen tussen de drie Zuid-Hollandse concessies onderling zijn vooral vervoerkundig gekozen. Er is relatief weinig reizigersbusvervoer tussen deze drie gebieden vanwege de natuurlijke grenzen. Tussen de Zuid-Hollandse concessies en het gebied van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag is er wel veel overlap in reizigersverkeer. Het merendeel van de personen die vanuit een Zuid-Hollandse concessie frequent concessie-overschrijdend reizen, doet dat van en naar de regio’s Rotterdam en Haaglanden.

Type besluit: GS-vergadering

Documenten

  • GS voorstel - Beantwoording motie M 531, begroting 2015 (pdf, 88 kB)
  • GS brief - Beantwoording motie M 531, begroting 2015 (pdf, 243 kB)
  • Motie 531 - Aelst (SP) Onderzoek mogelijkheden één provinciale concessie (pdf, 914 kB)
  • Eén provinciale concessie (pdf, 611 kB)

Krachtig Zuid-Holland

Volg ons op sociale media

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Mastodon
  • Instagram
  • Archief website
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Ict-kwetsbaarheid melden
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Organogram
  • Contact