Deel dit op
Op deze pagina vind je de besluiten van Gedeputeerde Staten sinds 1 januari 2017, inclusief de toelichting en de bijlagen. Zo kun je nagaan welke besluiten het college heeft genomen en waarom.
De besluiten van Provinciale Staten vind je in het Stateninformatiesysteem.
De publicaties op deze pagina zijn uitsluitend informatief; ze zijn geen officiële bekendmaking in de zin van de Algemene wet bestuursrecht of Provinciewet. Je kunt er geen rechten aan ontlenen.
Woo-verzoeken: Bekijk de informatie over informatieverzoek Wet open overheid.
Huidige resultaten: 3981-3990
Tegen het besluit van Provinciale Staten (PS) met betrekking tot de grenscorrectie Oudenhoorn en het besluit van Gedeputeerde Staten (GS) over de beschrijving van de nieuwe grens tussen Nissewaard en Hellevoetsluis zijn bezwaren ingediend. De bezwarencommissie adviseert PS en GS de bezwaren ongegrond te verklaren, met uitzondering van het onderdeel van het ingediende bezwaar dat betrekking heeft op het grensbeloop en de aanwezige leidingen nabij de Lageweg in Oudenhoorn. Gedeputeerde Staten stellen Provinciale Staten voor het advies van de bezwarencommissie te volgen met betrekking tot de grenscorrectie. GS hebben besloten het advies van de bezwarencommissie over de grensbeschrijving te volgen met uitzondering van het advies over het grensbeloop nabij de Lageweg. Nader onderzoek door GS heeft uitgewezen dat de beheersituatie ter plaatse duidelijk is en dat de aanwezige leidingen in een gemeente liggen. Om die reden hebben GS besloten ook dat onderdeel van het bezwaar ongegrond te verklaren.
8 januari 2019
De kruising van de N214 en N216 heeft te weinig capaciteit en is structureel overbelast. Dit uit zich in zeer lange en onacceptabele wachttijden en wachtrijen voor het wegverkeer. Het is nodig de capaciteit van de kruising N214 en N216 te vergroten om de bereikbaarheid van de Alblasserwaard te verbeteren. Daarom wordt de kruising gereconstrueerd. Er is toegewerkt naar een integrale benadering op de bereikbaarheid van de Alblasserwaard; zowel het autoverkeer, fietsverkeer als het openbaar vervoer (OV) zijn in het ontwerp betrokken. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een toekomstvast ontwerp voor een goed functionerend knooppunt voor auto, fiets en OV. Aan Provinciale Staten wordt gevraagd voor het gehele project een Uitvoeringsbesluit te nemen waarna gestart kan worden met de realisatiefase. Op basis van reële planning kunnen de werkzaamheden op zijn vroegst begin 2021 aanvangen en wordt het gehele project medio 2023 opgeleverd.
8 januari 2019
De provincie Zuid-Holland werkt samen met de gemeente Alphen aan den Rijn en gemeente Waddinxveen aan het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid rondom de N207. De provincie Zuid-Holland heeft uitvoeringsbesluiten genomen om de Bentwoudlaan, Verlengde Beethovenlaan, Verlengde Bentwoudlaan, en maatregelen in Hazerswoude-Dorp (N209) te realiseren. De start van de realisatie begint bij het verder uitwerken van het wegontwerp en het opstellen van een milieueffectrapport (MER) en provinciaal inpassingsplan (PIP). Deze mededeling is bedoeld om aan te geven dat we starten met de m.e.r.-procedure en het PIP. Bij deze mededeling kan eenieder zienswijzen indienen om aandacht te vragen om bepaalde aspecten te onderzoeken in het MER en/of om bepaalde elementen ruimtelijk vast te leggen in het PIP.
8 januari 2019
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording van de Statenvragen met als onderwerp: 'Provincie sorteert voor op annexatie gemeenten' vastgesteld. De vragen zijn door de fractie van de PVV gesteld naar aanleiding van een artikel op AD.nl met als titel: Stadsgrens nekt economie in Haaglanden; (11 december 2018). Gedeputeerde Staten worden gevraagd om een reactie over de zorg die de PVV heeft dat de onderzoeksbevindingen verkeerd worden opgevat door gemeenten en regio. In de beantwoording geven Gedeputeerde Staten aan die zorgen niet te delen. Het onderzoek past binnen de wens om meer feitelijke inzichten en empirische gegevens te verzamelen waar het gaat over de kwaliteit van het bestuur in Zuid-Holland. Het gaat hier om fundamenteel en experimenteel onderzoek dat niet onmiddellijk in bestuurlijke aanbevelingen kan en mag worden vertaald. Wel kan het gebruikt worden voor gesprekstof tussen bestuurders in Zuid-Holland over hoe beter samengewerkt kan worden over grenzen heen.
8 januari 2019
Jaarlijks wordt bezien of de mandaatregelingen ten behoeve van de vijf Zuid-Hollandse Omgevingsdiensten mogelijk actualisatie behoeven. Als gevolg hiervan hebben Gedeputeerde Staten voor de vijf Omgevingsdiensten nieuwe mandaatregelingen vastgesteld. De belangrijkste aanpassingen die daarin zijn aangebracht betreffen naast technische wijzigingen onder andere de uniformering van mandaatnummers en wijzigingen in de rapportage-, informatie- en vooroverlegverplichtingen die de omgevingsdiensten in het kader van de uitvoering van de mandaatregelingen hebben.
8 januari 2019
De Gedeputeerde Staten zijn bevoegd om, onder toepassing van artikel 8a.51 van de Wet luchtvaart, ontheffing te verlenen voor het tijdelijk en/of uitzonderlijk gebruik van een terrein anders dan een luchthaven ten behoeve van luchtvaart. Sinds de Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens Zuid-Holland 2013 van kracht is, is gerelateerde wet- en regelgeving gewijzigd of komen te vervallen en ondergebracht onder andere wettelijke kaders. Met vaststelling van de Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens 2019, is de Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens Zuid-Holland 2013 naar de huidige wet- en regelgeving geactualiseerd. De Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens 2019 geeft invulling aan het verlenen van ontheffing voor het tijdelijk en/of uitzonderlijk gebruik van een terrein anders dan een luchthaven. De uitvoering van de taak is gemandateerd aan de DCMR Mileudienst Rijnmond.
8 januari 2019
Gedeputeerde Staten willen met de gemeenten Krimpenerwaard en Krimpen aan den IJssel een voorstel uitwerken voor de aanpak van de bereikbaarheid Krimpenerwaard. Aanleiding zijn de verschillende projecten, onderzoeken en plannen, zoals de MIRT-Verkenning Oeververbinding Rotterdamse Regio en het Panorama 2050 Strategische Agenda Krimpenerwaard. In de aanpak kunnen de bereikbaarheidsmaatregelen in samenhang worden gebracht met toekomstige ruimtelijke ontwikkelingen. De uitwerking van het gebiedsbod dat de gemeente Krimpenerwaard heeft uitgebracht maakt daar deel vanuit.
8 januari 2019
Gedeputeerde Staten hebben een inhoudelijke en technische wijzigingen aan de subsidieregeling MKB Innovatiestimulering Topsectoren (MIT) Zuid-Holland aangebracht. De inhoudelijke wijziging betreft het feit dat er vanaf 2019 maximaal € 20.000,- subsidie kan worden aangevraagd voor een haalbaarheidsproject. Innoverende MKB bedrijven binnen de topsectoren kunnen binnenkort weer een beroep doen op de subsidieregeling MKB Innovatiestimulering Topsectoren (MIT) Zuid-Holland. Voor een haalbaarheidsproject kan de aanvraag vanaf 9 april 2019 09:00 tot 10 september 2019 17:00 worden ingediend en is het deelplafond € 3.840.000,-. Bij deze aanvragen wordt het ‘wie het eerst komt, die het eerst maalt’ principe toegepast. Voor een Research & Development Samenwerkingsproject kan de aanvraag vanaf 11 juni 2019 09:00 tot en met 10 september 2019 17:00 worden ingediend en is het deelplafond € 9.600.000,-. Als u meer informatie over de MIT wenst nodigen wij u uit om aan onze bijeenkomst op 13 februari 2019 deel te nemen. Aanmelden voor deze bijeenkomst kan binnenkort via de uitnodiging die u op onze website kunt vinden. Voor meer informatie kunt u terecht op: www.pzh.nl/mitzh (http://www.pzh.nl/mitzh)
8 januari 2019
Met het perspectief Toerisme Zuid-Holland 2030 worden de kansen en uitdagingen voor toerisme in Zuid-Holland verkend. Vanwege de enorme groeimarkt liggen er kansen voor bijvoorbeeld extra werkgelegenheid en het instandhouden en ontwikkelen van voorzieningen, waar niet alleen bezoekers maar ook de inwoners van Zuid-Holland van kunnen profiteren. Het stijgend aantal bezoekers stelt ook uitdagingen aan vervoer en de bezoekdruk voor specifieke bestemmingen. Met het perspectief worden richtingen verkend voor het beter reguleren van bezoekersstromen en het stimuleren van duurzaam toerisme.
18 december 2018
Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland onderschrijven het belang en de ambitie om een proef met zelfrijdende minibussen op en nabij het ESA ESTEC (Europese ruimtevaart organisatie) terrein in Noordwijk uit te voeren. Een dergelijke pilot kan de bereikbaarheid van het ESA ESTEC terrein verbeteren en daarmee de economische ontwikkeling van de regio. Daarnaast draagt een proef bij aan de kennisontwikkeling op het gebied van zelfrijdende voertuigen en de potentiële kansen hiervan als aanvulling in het openbaar vervoer. Om deze reden is besloten om samen met de gemeente Noordwijk, ESA ESTEC, Arriva (concessiehouder Zuid-Holland Noord), Rebel Automated Shuttles en Future Mobility Network een intentieverklaring te ondertekenen. Met deze intentieverklaring zeggen de betrokken partijen, waaronder de provincie, toe zich in te zullen spannen een dergelijke proef te realiseren.
18 december 2018