Werkzaamheden St. Sebastiaansbrug




De St. Sebastiaansbrug is een basculebrug uit 1963 over het Rijn-Schiekanaal in Delft en verbindt de oude binnenstad van Delft met de TU-wijk.

De St. Sebastiaansbrug wordt vervangen omdat het draagvermogen van de brug niet toereikend is en omdat de aanbruggen in slechte staat zijn. Daarnaast is de brug daardoor ook niet geschikt voor de aanleg van de geplande trambaan voor tramlijn 19, die naar Technopolis in Delft gaat rijden.

Werkzaamheden

De huidige St. Sebastiaansbrug wordt in zijn geheel vervangen. De brug wordt een beweegbare brug op dezelfde locatie als de huidige brug, passend binnen het huidige bestemmingsplan van gemeente Delft. De brug krijgt een doorvaarthoogte van 4,5 meter. Voor gemotoriseerd verkeer, bus en tram komen straks aparte rijbanen. Aan weerszijden van deze rijbanen komen vrijliggende voet- en fietspaden op de brug.

Samenwerking

De provincie, Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de gemeente Delft werken samen bij het ontwerp en het vervangen van de brug. De provincie is eigenaar van het beweegbare deel van de huidige brug, de aanbruggen zijn in eigendom van de gemeente Delft. Ook Metropoolregio Rotterdam is partner in verband met de aanleg van trambaan 19. De 3 partijen dragen gezamenlijk de kosten voor het ontwerp en bouwen van de brug.

Communicatie

De communicatie over de St. Sebastiaansbrug wordt door de gemeente Delft verzorgd.


Sebastiaansbrug Delft (fotograaf Erwin Dijkgraaf)

Fotograaf: Erwin Dijkgraaf

Nieuwsbrief St. Sebastiaansbrug

Via een digitale nieuwsflits houdt de provincie u op de hoogte van de actuele ontwikkelingen van dit project. Heeft u hiervoor belangstelling, dan kunt u zich aanmelden.

Sebastiaansbrug2

Fotograaf: Erwin Dijkgraaf

Volg VerkeerZH op Twitter